Jak wspomagać rozwój umiejętności plastycznych dziecka? Jak sztuka może ułatwiać dzieciom radzenie sobie z emocjami i wyrażanie ich? Czego dziecko się uczy poprzez malowanie, rysowanie i rzeźbienie? W jakim wieku dziecko powinno posiadać odpowiednie umiejętności, by prawidłowo się rozwijać? Kiedy stosować terapię sztukami plastycznymi?
Adresatami ksiażki sa rodzice, nauczyciele plastyki, terapeuci i inne osoby odpowiedzialne za rozwój plastyczny i artystyczny dziecka. Autorka pokazuje, w jaki sposób zainteresować dziecko sztuka, nauczyć odbioru kultury wizualnej i zachęcić je do samodzielnego tworzenia. Części ksiażki przyporzadkowane sa odpowiednio kolejnym etapom rozwoju młodego człowieka: wiekowi niemowlęcemu, przedszkolnemu, szkolnemu i dorastaniu. W każdym z nich poruszono tematy prawidłowości rozwojowej, aspektów edukacyjnych i zagadnień z zakresu arteterapii. Szczególna uwagę autorka poświęca sposobom, w jaki można zachęcić dzieci do przelania swoich emocji na kartki papieru poprzez rysowanie. Ciekawie ukazuje, w jaki sposób, interpretujac prace plastyczne, można rozpoznać, z jakimi problemami w szkole boryka się dziecko, czy nie padło ofiara przemocy lub wykorzystania, czy może obwinia się za wydarzenia lub wypadki, w których brało udział. Ta ksiażka to źródło ciekawych inspiracji na pracę z dzieckiem, która rozwija jego umiejętności artystyczne.