książki dla dzieci, księgarnia dla dzieci, księgarnia sopot, książki edukacyjne

Home GRY › Gra planszowa Wilk i Świnki

Gra planszowa Wilk i Świnki

Gra planszowa Wilk i Świnki

    • ISBN: 3070900084278
    • Ocena
    • Zawartość pudełka: Plansza, 3 różnokolorowe figurki świnek, 1 figurka wilka, 1 garnek do gotowania (dla świnek), 3 kostki go gry w różnych
    • Pełny opis
    Wiek5-10 lat

    Zawartość pudełka: Plansza, 3 różnokolorowe figurki świnek, 1 figurka wilka, 1 garnek do gotowania (dla świnek), 3 kostki go gry w różnych kolorach, każdy pasujący do koloru świnki (ponumerowane 1, 2 i 3, oraz każda z kostek zawiera jeden rysunek domku.

    Cel gry : Należy pracować razem, żeby wybudować chatkę i zaprowadzić do niej świnki zanim złapie je wilk.

    Zanim zaczniesz: Ustaw trzy małe świnki i wilka na polach przeznaczonych dla nich (oznaczone kolorami). Kociołek ustaw na palenisku, zaś fundamenty domku na czerwonym prostokącie. Należy pracować razem, żeby wybudować chatkę i zaprowadzić do niej świnki zanim złapie je wilk.

    Zasady gry:

    Zaczynamy od najmłodszego gracza i przesuwamy pionkami dookoła planszy. Każdy gracz wybiera, którą świnka chce grać, bierze kostkę o tym samym kolorze co jego świnka i rzuca:

    -jeśli kostka pokaże 1,2 lub 3, wtedy gracz przesuwa się o tyle pól na planszy (zobacz „ruch świnką”)

    -jeśli kostka pokaże postać wilka, wtedy gracz porusza wilkiem (zobacz „ruch wilkiem”)

    -jeśli kostka pokaże domek, wtedy gracz umieszcza swoją świnkę w jednym ze swoich domków lub pozostaje w miejscu.

    Następnie kostka rzuca kolejny gracz.

    Ruch wilkiem: wilk może poruszać się tylko zgodnie ze wskazówkami zegara, wilka przesuwamy jedynie na pola oznaczone jego postacią, tylko na nich może się znajdować, na zasadzie: jeden rzut kostką z wilkiem, jeden ruch wilkiem.

    Ruch świnką: Jeśli świnka opuści raz pole startowe, nie może do niego wrócić, świnką możemy poruszać się zgodnie lub w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.

    Ważne: ta sama świnka nie może zrobić ruchu dwa razy w jednym rzucie kostką: jeden rzut, jeden ruch. Każdy gracz rusza swoją kostką. Jedna świnka może wykonać dwa ruchy pod rząd w przypadku gdy pozostałe dwie świnki są w kociołku lub w domku z cegieł.

    Należy pracować razem, żeby wybudować chatkę i zaprowadzić do niej świnki zanim złapie je wilk.

    Domki: Kiedy świnka znajduje się w jednym z domków, jest bezpieczna, wilk nie może jej złapać. W ceglanym domku świnka może się znaleźć wtedy, gdy zostanie on ukończony. Za każdym razem, gdy świnka stanie na polu z cegłami może postawić jedną cegłę na rusztowaniu. W ceglanym domku muszą znaleźć się wszystkie świnki, kiedy jedna już tam jest, wystarczy, że na kostce innej świnki pokaże się domek, wtedy może ona od razu do niego wskoczyć.

    Wiek 5-9 lat

    Ilośc graczy 2-4

    Wymiary opkaowania 30x28x5cm

    • Brak komentarzy

    Zobacz inne w tej kategorii

    Najczęściej kupowane z tym produktem

    Twój koszyk
    brak produktów w koszyku
    0,00 zł
    Sprawdź koszyk

    Kategorie Mapa strony

    Ostatnio oglądane